vrijdag 10 april 2009

Dit is mijn eerste bericht op mijn eigen weblog. Het is mijn bedoeling om de lezer wekelijks een kijkje in mijn agenda te geven. Uiteraard zal ik, als daar aanleiding voor is, ook tussendoor u op de hoogte brengen van mijn dagelijkse bezigheden.
Afgelopen werkweek,toevallig voor mij een korte, is zeker enerverend te noemen. Dinsdag zoals gebruikelijk vergadering van het college van burgemeester en wethouders. Samen met collega van Tilborg, die mij maandag uitstekend heeft vervangen bij de commissie Maatschappelijke Zaken en burgemeester Klijs zijn de nodige besluiten genomen. De lunch hebben we gezamenlijk met het managementteam gebruikt en daarbij het nuttige met het aangename verenigd. Tijdens de lunch heeft het college zich voorbereid op de gecombineerde bijeenkomst met de commissie Wonen en Werken en de commissie Financien . Tijdens deze bijeenkomst zijn beide commissies bijgepraat over onder andere de stand van zaken ten aanzien van de Randweg en de woningbouw.
Donderdag middag was druk bezet.Eerst naar een vergadering van het portefeuillehoudersoverleg (PFO) samenleving. Deze vergadering is onderbroken om samen met de collega's de opening van het MaatschappelijkActiviteitenCentrum Talentenwaard bij te wonen.
De openinghandeling werd op vakkundige wijze verricht door niemand minder dan Leontien Zijlaard van Moorsel.
Talentenwaard, een onderdeel van de Regionale Sociale Dienst , waar mensen met een grote afstand tot de arbeidsmarkt weer, of in een vaste baan, of in het vrijwilligerswerk aan het maatschappelijk verkeer kunnen deelnemen.
Leontien gaf aan dat iedereen talenten heeft, soms verborgen en diep verstopt, maar spreek ze aan en doe mee. Het motto voor Talentenwaard is dan ook :"Iedereen doet mee er zit niemand achter de geraniums".
Na het openingspektakel ging de vergadering weer verder en hebben we lang stilgestaan bij Collectief Vraagafhankelijk Vervoer (CVV)
Vrijdag, Goede Vrijdag, een vrije dag, maar toch de stukken ter voorbereiding op de collegevergadering van komende week bestudeerd.

3 opmerkingen:

  1. Hallo,

    Nou dat ziet er al erg goed uit zeg!
    Groetjes Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dag Geraldo,

    Heel leuk om op deze manier je ervaringen met anderen te delen. Veel succes toegewenst.
    Met een hartelijke groet,

    Wout Moret

    BeantwoordenVerwijderen